Elektrický Mercedes G realitou?

Elektrický Mercedes G realitou v kontexte rozvoja automobilového priemyslu. Bývalý vedúci Mercedes-Benz Dieter Zetsche pred dvoma rokmi prehlásil, že do roku 2022 budú vyrábať elektrické verzie všetkých modelov áut. Nemecká automobilka sa okamžite pustila do práce.

V auguste tohto roku sa začal predávať Mercedes EQCelektrická verzia modelu GLC – ktorá bola verejnosti predstavená rok dozadu, informoval portál RTE. Po objednávkach ho na cestách uvidíme začiatkom roka 2020.

Šlo o sľubný začiatok na trhu elektromobilov, no ak bude chcieť Mercedes seriózne bojovať napríklad s Teslou, bude musieť priniesť niečo nové. EQC má dojazd okolo 400 kilometrov a dva elektromotory, ktoré ponúkajú výkon 408 konských síl. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h činí niečo cez 5 sekúnd. Cenovka začína na 89 450 €.

mercedes-benz logo
Zdroj: logodesignlove.com, Flickr

Čo sa luxusných áut týka, cena je na správnom mieste. Trh elektromobilov sa však správa celkom inak, a to hlavne vďaka vyššie spomenutej Tesle, ktorá zvládne viac za menej ako polovičnú sumu peňazí.

Prvý lacnejší elektromobil Mercedes predstaví v priebehu budúceho roka. Malo by byť o novú verziu modelu GLA, ktorej elektrický variant sa bude volať EQA. Poťahajú však aj za druhý koniec – predstavia ešte drahší elektromobil.

Privítajte EQG

Vďaka Tweetu Saschu Pallenberga, vedúceho digitálnej transformácie v materskej spoločnosti Mercedes-Benz Daimler, sa dozvedáme vzrušujúcu novinku. Šéf automobilky Ola Källenius povedal, že “chystajú elektrickú verziu Mercedesu triedy G s nulovými emisiami.”

“V minulosti sa diskutovalo o tom, či model prestaneme vyrábať. Ja teraz veci vidím tak, že posledný vyrobený Mercedes bude trieda G,”
doplnil Källenius svoje vyjadrenie metaforickým poukázaním na dôležitosť tohto modelu.

Šéf automobilky nešpecifikoval, kedy sa elektrické EQG začne vyrábať, kde sa bude predávať a čo vôbec máme čakať. Portál Auto Blog však upozorňuje, že nejaký ten čas to potrvá. Kvôli už tak nadmernej váhe triedy G bude jeho elektrický variant ešte ťažší vďaka masívnym matériám. Hmotnosť vozidla by sa mohla vyšplhať na 3 tony.

Aby bol nový elektromobil dostatočne šetrný, musí byť čo najľahší. Čím väčšiu kapacitu batérií však má, tým bude ťažší. Mercedes teda musí nájsť tú správnu rovnováhu medzi dojazdom a rýchlosťou.

Zdroj: twitter.com, engadget.com, autoblog.com

Tagy:
About the Author

Life isn't as serious as it seems.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *