Facebook blokuje reklamy, ktoré zavádzajú o koronavíruse

Spoločnosť Facebook blokuje reklamy, ktoré sľubujú vyliečenie, prevenciu alebo podnecovanie o koronavíruse. Sociálna sieť potvrdila, že blokuje tieto reklamy o koronavíruse vo vyhlásení, ktoré bolo najprv poskytnuté portálu Bussines Insider. Neskôr spoločnosť dodala, že podobné pravidlá pridala aj pre svoju platformu Marketplace, na ktorej môžu používatelia Facebooku nakupovať a predávať položky.

Vo vyhlásení Facebooku, ktoré bolo poskytnuté portálu The Verge, Facebook uviedol, že sa snaží podporiť úsilie Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Taktiež uviedli, že podnikajú kroky na zastavenie reklám na výrobky, ktoré sa koronavírusu týkajú a vytvárajú pocit naliehavosti. Ide napríklad o reklamy naznačujúce obmedzené a urgentné ponuky alebo reklamy na zaručenú liečbu a prevenciu. Ako príklad si môžeme uviesť reklamu, v ktorej znie, že pleťové masky majú 100 % záruku, že zabránia šíreniu vírusu.

Podľa môjho názoru ide zo strany Facebooku o veľmi správny krok, keďže práve cez sociálne site sa dá zasiahnuť najväčšia masa ľudí. Mnoho z týchto ľudí si navyše informácie vôbec neoveruje a preto sú omnoho náchylnejší uveriť dezinformáciám a podľahnúť panike.

Facebook blokuje reklamy o koronaviruse
Zdroj: facebook.com

Boj proti dezinformáciám

Pozícia Facebooku na dezinformácie týkajúce sa koronavírusu je podobná, ako voči anti-vakcinačnému obsahu. V minulom roku spoločnosť uviedla, že z odporúčaní odstráni skupiny a stránky, ktoré sú proti očkovacím látkam a taktiež neumožní zacieliť reklamu na používateľov na základe súvisiacich výrazov.

Avšak napriek boju Facebooku proti dezinformáciám nesmieme zabudnúť nato, ako Facebook povolil dezinformácie v politických reklamách na ich platformách. Spoločnosť zdôvodnila svoj prístup k politickým reklamám tak, že “ľudia by mali byť schopní počuť od tých, ktorí ich chcú viesť”. Toto postavenie spoločnosti bolo nesmierne kritizované.

Facebook
Zdroj: Facebook

Je fajn, že spoločnosť ako Facebook sa snaží obmedzovať šírenie dezinformácií a taktiež že blokuje zavádzajúce reklamy o koronavíruse. Avšak vyzerá to tak, že spoločnosť zakazuje len tie dezinformácie, z ktorých nezarába skoro žiadne peniaze. Príkladom je povolenie šírenia dezinformácií vyššie spomenutými politikmi, ktorí na svoju kampaň minú určite nemalú sumu peňazí. Preto by bolo fajn, keby mal Facebook jednotnú vnútornú politiku.

Zdroj: theverge.com

Tagy:
About the Author

Life isn't as serious as it seems.

1 komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.