Mobilný operátor O2 spomína na 17. november veľkou online kampaňou

Mobilný operátor O2 už tradične aj tento rok pripomína, že sloboda nie je samozrejmosť. Tentokrát O2 spustilo veľkú online kampaň realizovanú cez influencerov na sociálnych sieťach. Cieľovou skupinou sú totiž predovšetkým mladí ľudia, pre ktorých je najdôležitejšie vyzdvihnúť skutočný význam hodnôt slobody a demokracie, keďže sami už často život pred Nežnou revolúciou nezažili.

„Tento rok sme sa rozhodli opäť zamerať na mladých ľudí, ktorí si november 89 pamätajú len sprostredkovane, prípadne z učebníc dejepisu. Je totiž stále dôležité pripomínať hodnoty slobody a demokracie, a to rovnako teraz, ako pred niekoľkými rokmi, keď sme s kampaňou začali.

Zároveň si uvedomujeme, že dostať k mladej generácii podstatu novembra 89 môžeme hlavne cez  netradičné a inovatívne formáty a kanály, ktoré sú im najbližšie,
hovorí Markéta Plichtová, manažérka sociálnych médií a magazínu Sóda.

V rámci kampane preto O2 oslovilo cestovateľa a vlogera PPPetra, ktorý tentoraz necestuje v priestore, ale v čase. Vo svojom vlogu sa vracia na Slovensko pred 30 rokmi. Zažíva rôzne situácie, ktoré boli pred Nežnou revolúciou bežné, ako napríklad zadržanie pasu, nemožnosť vycestovať do zahraničia či cenzúra tlače. Posolstvom videa je, že síce už precestoval mnohé krajiny, ale tam, kam by sa rozhodne nechcel vrátiť, je socialistické Československo.

Sloboda nie je samozrejmosť

Pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie Férová nadácia O2 otvorila špeciálny grantový program Sloboda nie je samozrejmosť, kde podporila projekty, ktoré mladým vysvetľujú podstatu a dôležitosť Nežnej revolúcie, a to inovatívnou formou. Podporené boli projekty z oblasti vzdelávania a médií, občianskeho aktivizmu, literatúry, divadelnej a filmovej tvorby, počítačových hier, či virtuálnej reality. 

Do kampane sa zapojili aj ďalší influenceri, ktorí si na vlastnej koži „otestovali“ výsledky podporených projektov. 

Patra Bene si tak zahrá hru Velvet Revolution, ktorá nás prostredníctvom virtuálnej reality prenesie do čias pred novembrom 89. Asimister si vyskúša hru Vivat sloboda, v ktorej sa hráč dozvie viac o minulom režime počas cesty v taxíku socialistickou Bratislavou a Strapo si prečíta komiks Nežná.

„Projekty, ktoré sme podporili, sa výzvy zhostili zodpovedne a podarilo sa nám vyskladať pestrý mix  rôzneho druhu od počítačových hier, virtuálnu realitu až po filmové a divadelné eventy, pričom viaceré z nich sú aj nadčasového charakteru a dôležitosť Nežnej revolúcie budú pripomínať nielen v čase jej výročia, ale aj dlhodobo počas celého roka.

Cieľom je pomôcť ich šíreniu nielen v online prostredí, ale aj na školách a vzdelávacích či kultúrnych inštitúciách,“
hovorí Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 a zodpovedná za Férovú nadáciu k výsledkom grantu Sloboda nie je samozrejmosť. 

Ďalšie spôsoby medializácie

Podporeným projektom a informáciám o Nežnej revolúcii venovala spoločnosť O2 aj tento rok špeciálne vydanie svojho magazínu Sóda, ktorý bude distribuovať do vlakov, autobusov ako aj do rôznych inštitúcií. Články v online podobe sú vypublikované na tomto odkaze.

V rámci kampane tiež dajú v priebehu 17. novembra cez svoje sociálne siete influenceri ako napríklad Gogo, Sajfa, Vec, Mlady.s, Joe Trendy, Čje či Babsy  Jagušak a iní odpoveď na otázku: „Prečo by si sa nechcel/a vrátiť do Československa pred novembrom 89?”

Odpovedať na otázku môže ktorýkoľvek používateľ Instagramu, na ktorom O2 zverejnilo logo kampane v gif formáte, ktoré nájde po zadaní kľúčového slova „sloboda“ do vyhľadávania.

sloboda nie je samozrejmost o2
Zdroj: Andrej Cvik / Techpit.sk

Vizitka kampane:

Kreatívna agentúra: Triad Advertising

  • Strategy director: Martin Woska
  • Creative director: Jaro Zacko, Vlado Kurek, Matúš Hliboký
  • Copywriter: Vlado Kurek, Matúš Hliboký, Adam Baška
  • Art director: Marek Barančík, Csilla Polák, Tomáš Bánik
  • Social media brand manager: Mária Hadzimová
  • Account manager: Matej Pechota, Zuzana Bosmanová

Mediálna agentúra ZenithMedia:

  • Account Teamleader: Martin Babják
  • Senior Account Manager: Soňa Polláková
  • Senior Digital Consultant & Influencer leader: Ľuboš Oláh
  • Senior Digital Consultant & Strategy leader: Nikoleta Sisiková
  • Influencer marketing v spolupráci so Seesame Communication Experts: Kamila Marfoldy, Peter Jančárik, Alexandra Strapáková 

O spoločnosti O2 Slovakia, s.r.o.

Mobilný operátor O2 je na Slovensku najrýchlejšie rastúcim mobilným operátorom. Od začiatku svojho pôsobenia, prináša revolučné riešenia, otvorenú komunikáciu a férovosť pre všetkých zákazníkov bez rozdielu. S jednoduchým portfóliom produktov systematicky mení pravidlá mobilnej komunikácie.

Ako prvý priniesol na Slovensko skutočne neobmedzený program na volania a SMS, ako prvý uviedol komerčnú testovaciu prevádzku LTE siete, či ponúkol platby mobilom prostredníctvom NFC technológie. Operátor sa teší konštantne najvyššej zákazníckej spokojnosti spomedzi všetkých operátorov.

10-krát za sebou získal titul Operátor roka v nezávislej zákazníckej ankete. Operátor bol v roku 2013, 2014 a 2015 tiež vyhlásený najlepším zamestnávateľom medzi veľkými spoločnosťami, v nezávislej ankete spoločnosti Aon Hewitt. 

Zdroj: TS O2

Tagy:
About the Author

Life isn't as serious as it seems.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *