Tencent odhalil skutočný počet ľudí, ktorí zomreli na koronavírus

Naozaj nám klame čínska vláda a skutočný počet ľudí, ktorí zomreli na koronavírus je omnoho vyšší? Britský výskumník Jonathan Read koncom januára predpovedal, že do 4. februára bude v čínskom meste Wu-chan, z ktorého vírus pochádza, nakazených 250 000 ľudí.

Predikcie popredného experta sa nenaplnili, nakoľko oficiálna správa od WHO (Svetová zdravotnícka organizácia) z 4. februára hovorí o len niečo cez 20 000 potvrdených prípadoch. To sa mnohým ľuďom nepozdáva. Verejnosť začala spochybňovať závažnosť situácie, ktorú vykreslujú čínske médiá a oficiálne štatistiky, ktoré poskytuje tamojšia vláda. A zdá sa, že ich tušenie nebolo až tak ďaleko od reality.

Chyba na strane firmy Tencent

Ako informuje zahraničný portál Zero Hedge, čínsky technologický gigant Tencent omylom odhalil “skutočné” štatistiky ohľadom koronavírusu. Na ich webovej stránke s názvom “Epidemic Situation Tracker(sledovač epidemických situácií) bolo v sobotu 1. februára vypísaných 154 023 prípadov nakazenia vírusom nCoV-2019 v Číne. To je zhruba 10-násobok toho, čo v ten istý deň oficiálne oznámila vláda a WHO.

Koronavirus statistiky
Zdroj: zerohedge.com

Počet vyliečených ľudí bol podľa Tencentu 269, narozdiel od oficiálnych 300. Najdesivejšie sú však čísla ohľadom úmrtí na koronavírus.

Oficiálne správy hovorili, že ku 1. februáru zomrelo na nákazu 300 ľudí. Sledovač epidemických situácií však oznámil 24 589 smrtí, čo je viac ako 80-násobok toho, čo tvrdila čínska vláda. Čo je zaujímavejšie, Tencent chybu okamžite opravil a opäť začal ukazovať čísla, ktoré sa zhodovali s tými pre verejnosť. Niečo podobné sa údajne stalo už tretí raz.

Viacerí ľudia podotkli, že je nepravdepodobné, že šlo len o chybu v kóde. Sledovač totižto obsahuje aj štatistiky nakazených a mŕtvych z predchádzajúceho dňa. Tie podľa všetkého odrážali realistický rozdiel rastu oproti tým z 1. februára.

koronavirus je celosvetovou hrozbou
Zdroj: wired.com, seeklogo.com

Sú dve možnosti toho, čo sa mohlo stať. Za prvé, šlo o (zdanlivo) nepravdepodobnú chybu v systéme, kóde či prijatých dátach technologického giganta Tencent. Za druhé, firma má od čínskej vlády dostupné dve databázy štatistík ohľadom koronavírusu: tie oficiálne a tie skutočné. Je možné, že v takomto prípade sa nejakí pracovníci schválne pomýlili, aby dostali na verejnosť ozajstné počty nakazených a mŕtvych? To už musíme nechať na vás.

Viaceré zdroje, ako napríklad videá a správy Číňanov, ktoré putujú po internete, už od prvého nástupu vírusu nasvedčujú klamstvá zo strany ich vlády. Ak by bola pravda, že ku 1. februáru zomrelo už takmer 25 000 ľudí, dnes by tento počet mohol byť hrôzostrašne vysoký.

Zdroj: zerohedge.com,

Tagy:
About the Author

Life isn't as serious as it seems.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.