Slovenská pošta aplikácia
Nová „Slovenská pošta aplikácia“ ponúka moderné rozhranie, ktoré podľa portálu FinWeb stálo vyše 200 000 eur.
„Mobilná aplikácia Slovenskej pošty je jednou z významných inovácií, ktorá posúva poskytovanie moderných poštových služieb na ďalšiu úroveň,“
povedal generálny riaditeľ spoločnosti Peter Helexa.
My sme si toto tvrdenie chceli overiť, a tak sme si novú aplikáciu vyskúšali.

Čo ponúka aplikácia?
Po nainštalovaní a prvom spustení aplikácie vás privíta úvodná obrazovka. Na nej sú vám v skratke predstavené 3 hlavné funkcie, ktoré Slovenská pošta integrovala do aplikácie:
Sledovanie zásielok
Nová mobilná aplikácia ponúka jednoduchý prehľad o prichádzajúcich zásielkach. Najprv však je potrebné, aby ste „Overili adresáta„. V aplikácii musíte zadať svoje telefónne číslo alebo e-mail (alebo oboje), aby vás systém dokázal priradiť o odoslanej zásielke.
Ak niekto v budúcnosti odošle zásielku, ku ktorej bude priradené vaše telefónne číslo alebo e-mail, zásielka sa vám zobrazí v zozname. Ak máte aj dnes prichádzajúce zásielky, po overení by sa vám mali taktiež zobraziť.

V zozname prichádzajúcich zásielok môžete kliknutím zobraziť údaje o odosielateľovi, približný čas doručenia, podacie číslo a stav, teda miesto, kam vám bude zásielka doručená. Toto miesto môžete počas doručovania meniť. Miesto pobočky Slovenskej pošty si tak môžete vybrať inú poštu či BalíkoBOX.
Ak už zásielka dorazila na poštu, v aplikácii uvidíte, koľko dní ešte máte na jej prevzatie.
Prehľad o poštách
Aplikácia ponúka užitočný prehľad o poštách vo vašom okolí. Na mape zobrazí všetky pobočky Slovenskej pošty a BalíkoBOXy v okolí, po zapnutí lokalizácie vás dokonca nasmeruje na tú najbližšiu. Dostupný je tiež filter, ktorým si môžete upraviť požiadavky na zobrazené pobočky.

Po kliknutí na pobočku sa vám zobrazia údaje ako vzdialenosť, presná adresa, otváracie hodiny, kontakt či ponúkané služby. Azda najzaujímavejšou je však informácia o ľuďoch, ktorí sú na pobočke aktuálne v rade. Každý, kto si vzal poradový lístok, je pridaný do systému, pričom po vybavení jeho požiadavky a odchode zmizne z poradia. Môžete tak získať aktuálny prehľad o tom, koľko ľudí sa na pošte nachádza a na čo presne čakajú.
Aplikácia vám tiež dovolí vziať si poradový lístok priamo cez mobilné zariadenie. To vám môže výrazne ušetriť čas, ak si lístok vygenerujete s časovým predstihom, pokiaľ sa na pobočke nachádza veľa ľudí.
Hlásenia
Veľmi užitočnými sú aj funkcie, ktoré sa nachádzajú v sekcii „Upozornenia“.

Aplikácia vás môže informovať, ak sa zmení stav vašej zásielky, t.j. pokiaľ bude doručená. Upozornenie vám môže podať aj vtedy, ak máte na pobočke uloženú zásielku, na ktorej prevzatie vám ostávajú už len 3 dni.
Ak máte zapnutú lokalizáciu, v reálnom čase tiež dokáže podávať hlásenia o zásielke uloženej vo vašej blízkosti. Odošle vám upozornenie, ak sa nachádzate v blízkosti pošty alebo BalíkoBOXu, kde máte uložené zásielky.
Kde si aplikáciu stiahnem?
Mobilná aplikácia Slovenskej pošty je dostupná na Google Play a App Store.