Vyhľadávanie v Google

Spoločnosť oznámila, že už čoskoro sa vyhľadávanie v Google vo veľkej miere zmení. Ako uviedol Richard Gingras, pracovník softvérového giganta, vo vyhľadávači sa v súčasnosti snažia uprednostňovať najnovšie a najrozsiahlejšie novinárske správy. Tentokrát však súčasný systém mierne upravia tak, aby bol preferovaný originálny obsah, ktorý produkujú napr. investigatívne žurnalistické médiá.

“Takéto články ostanú na vyšších pozíciách dlhšie. To používateľom dovolí uvidieť originálne správy, popri čom uvidia aj nové články,” prezradil Google niečo málo o novej vízii.

google logo
Zdroj: theverge.com

Spoločnosť priznala, že neexistuje absolútne definícia originálneho obsahu, čo sa médií týka. Taktiež nejestvuje žiaden merateľný ukazovateľ, ktorý by jednoznačne vyjadroval, ako originálne či neoriginálny je daný článok. Google preto sľubuje, že ich vízia sa bude neustále vyvíjať.

Zmeny začnú úpravou algoritmu, ktorý rozhoduje, aký obsah sa vo vyhľadávaní objavuje hore. Softvérová spoločnosť popri tom využije služby vyše 10 000 pracovníkov, ktorí budú po celom svete hodnotiť prácu algoritmu. Google ho podľa tejto odozvy upraví, opäť spustí a bude čakať na ďalšie výzvy na zmeny. Výsledkom by malo byť ľahšie dopátranie sa k pôvodnému zdroju, od ktorého správu prevzali ostatné médiá.

Zdroj: theverge.com

Tagy:
About the Author

Life isn't as serious as it seems.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *