Discord zvažuje využitie umelej inteligencie na zhrnutie rozhovorov

Komunikačná platforma Discord, ktorá sa za poslednú dekádu stala domovom herných komunít na internete, oslavuje desať rokov existencie. Jej význam je dnes taký veľký, že je priamo dostupná na konzolách PlayStation a Xbox, a dokonca poslúžila ako inšpirácia pre Nintendo pri tvorbe GameChat pre pripravovaný Switch 2.

Aj napriek úspechu čelí Discord jednej výraznej výzve: v rozsiahlych alebo dlhodobo aktívnych komunitách môže byť pre používateľov zložité zorientovať sa, dobehnúť prebiehajúce konverzácie či prehľadne prechádzať veľké množstvo správ a kanálov. Kým v minulosti sa mnohé komunity formovali okolo tradičných fór, Discord sám o sebe neposkytuje rovnakú úroveň štruktúrovanosti, ako upozorňuje aj Luke Plunkett z Aftermath.

„Toto je problém, ktorý chceme vyriešiť,“ uviedol Peter Sellis, viceprezident pre produkt v Discorde, pre The Verge. „Naším cieľom nie je uzamknúť všetky tieto poznatky výlučne do Discordu.“

Jednou z ciest, ktorou sa platforma chce vydať, je pridanie nástrojov vhodnejších na zdieľanie štruktúrovaných informácií – niečo, čo pripomína tradičné fóra. Podľa Sellisa ide o smer, do ktorého sa chcú viac investične zapojiť, najmä s ohľadom na vývojárov hier.

Druhým riešením by mohlo byť využitie veľkých jazykových modelov (LLM). „Je tu obrovská príležitosť využiť schopnosť týchto modelov sumarizovať rozhovory,“ vysvetľuje Sellis. To by mohlo pomôcť z dlhých, nesúrodých diskusií medzi viacerými používateľmi vytvoriť skrátený, zdieľateľný obsah – dokonca aj mimo samotnej platformy.

Zatiaľ však nie je jasné, kedy a či vôbec sa takéto funkcie objavia. „Doteraz sme nevideli riešenie, s ktorým by sme boli úplne spokojní,“ priznáva Sellis. Dodáva, že Discord chce postupovať uvážlivo, najmä preto, že každá takáto zmena by mohla znamenať viac práce pre moderátorov a administrátorov serverov. „Máme veľmi citlivý radar na veci, ktoré im spôsobujú prácu bez adekvátnej návratnosti.“

Aj keď žiadna z týchto noviniek zatiaľ nie je na spadnutie, Sellis ubezpečuje, že potrebu zlepšenia pocítili aj zamestnanci Discordu. „Keď naši inžinieri, dizajnéri či produktoví manažéri pocítia tento problém osobne, často sa ho rozhodnú vyriešiť.“

Ďalšou veľkou výzvou je podľa Sellisa vytvoriť produkt, ktorý by rovnako dobre slúžil obrovským komunitným serverom aj malým skupinám priateľov – najmä keď podľa údajov Discordu až 90 % všetkej aktivity na platforme prebieha na „malých, intímnych serveroch“.

„Je to jedna z najväčších výziev pre náš tím,“ hovorí Sellis, „ale zároveň aj naša najväčšia príležitosť.“ Discord podľa neho premýšľa nad tým, ako dať používateľom pocit pohody v rôznych typoch priestorov, pričom technológia by mala byť známa, ale zároveň prispôsobená danému prostrediu.

Za príklad uvádza najväčší server Discordu – Midjourney, ktorý umožňuje generovanie obrázkov pomocou umelej inteligencie priamo v rámci platformy. Midjourney premenil pôvodne „sólo hru“ na komunitný zážitok, kde môžu ľudia spoločne sledovať pokusy iných, ich neúspechy, úspechy či trápne momenty. „Stalo sa z toho niečo ako kolektívna akcia,“ poznamenáva Sellis.